wtorek, 11 września 2012

serwetka śnieżna rząd 3

kolejny rządek może Was zaskoczyć ale wierzcie mi - mnie też zaskoczył - ale zwyczajnie tak mi pasowało i już :)
pomimo, że jest podobny do poprzedniego to ilość supełków na łuczkach jest inna więc uważajcie. natomiast kwiatki mają tak jak poprzednio pikotki co drugi supełek.


jeszcze o cykliczności kolejnych rządków muszę napisać. niestety teraz nie jestem pewna czy dam radę publikować kolejne rzędy w każdy poniedziałek więc niestety supłanie tej serwetki będzie wymagało od Was cierpliwości nie tylko do supłania ale i do mnie :D ale wiem, że dacie radę.
nie mogę się z Wami umówić konkretnie na kolejne publikacje, po prostu kiedy będę mogła to opublikuję kolejny rządek, może więc się zdarzyć że kolejne rzędy będą się pojawiały kilka razy w tygodniu a może się zdarzyć, że przez miesiąc nie dam rady nic opublikować więc bardzo Was proszę o wyrozumiałość.

pozdrawiam wszystkich serdecznie, dziękuję za odwiedziny i wszystkich którzy przyłączyli się do supłania ściskam bardzo mocno
Renulek

85 komentarzy:

  1. Ale pikotkowe szaleństwo!
    Na tej mojej cieniźnie będzie fajnie wyglądało :)

    Co do cykliczności - dobrze, że uprzedzasz.
    Odpowiednio się nastawię, to dam radę.
    Lepiej rzadko, niż wcale ;)))
    A znając życie i tak poza tą serwetką będę robić inne rzeczy, więc wplatanie jej pomiędzy inne projekty jest najfajniejszą "robótką między robótkami".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie dlatego uprzedzam, żebyście mogły się "nastawić" :D

      Usuń
  2. No na to, żeby powtórzyć tak ozdobny element 2 razy z rzędu, to bym chyba nie wpadła, a mówię to pod kątem swojego projektu który tłucze mi się gdzieś po głowie i mam już nawet zrobiony środek,ale dalej to 100 pomysłów i żaden mi nie pasuje, a u ciebie to wszystko takie proste, a takie piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już kiedyś tak robiłam więc wiem, że można :) a tutaj to czysty przypadek :) tak mi akurat pasowało:D

      Usuń
    2. A czy mówiąc "tak mi akurat pasowało" to znaczy że robiąc rząd 3 myślisz już o 4?

      Usuń
    3. czasem myślę ale najczęściej wychodzi tak, że już mam zaplanowany następny rząd a w rezultacie ten zaplanowany nie pasuje i robię inny. tu własnie tak było. miałam zaplanowany inny ale nie pasował, odcięłam i zrobiłam wlaśnie taki bo akurat ten mi pasował :))))) być może z tamtym zaplanowanym też byłaby ładna ale... no właśnie zawsze mam to ale...

      Usuń
    4. kurcze!! to ja z tą moją serwetką też tak miałam, że coś sobie zaplanowałam, a po wykonaniu nie dość że się zrobił lekki kapelusik, to jeszcze efekt mnie rozczarował, ale mnie wycinanie to ciężko przychodzi, dlatego zostawiłam ją taką miniaturkę i zaczęłam od nowa i na środkowej rozetce utknęłam, ale się nie poddaję. Jednak wygląda na to, że będę mieć dożo podkładek pod kubki :(

      Usuń
    5. nie pod kubki tylko piękne delikatne, koronkowe serweteczki pod kieliszki :D
      a myślisz Ewuś, że ja tak od razu zaczęłam robić dywany frywolitkowe? też takich podkładeczek miałam troche :)))))

      Usuń
  3. A czy to dzieło sztuki da się robić igłą????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poprzednia serwetka była bardzo skomplikowana i wiem, że dziewczyny robiły igłą :)

      Usuń
    2. fai veramente delle opere d'arte

      Usuń
  4. Hat's beautiful! Lovely idea made even better!

    OdpowiedzUsuń
  5. That is so absolutely gorgeous!!! I love all the "flowers" in it!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Renulku,bardzo dziękuję za kolejne wspólne supłanie .Serwetka przepiękna,to sama przyjemność robić takie cudo.Jest to moja 3 serwetka Twojego projektu,robię ją igłą jak poprzednie .Niestety czółenko to dla mnie ciągle wielka tajemnica.Dzięki serdeczne!
    http://haftowanehobby.blogspot.com/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ponownie Elżusiu :) i przyjemnego supłania :D

      Usuń
    2. ...a czy Ty wiesz Elżusiu, że mam w domu jeden z wyszytych przez Ciebie kwadracików oooo ten http://www.kolderki.org/galeria/displayimage.php?pid=21257&fullsize=1 będę szyła kołderkę :D

      Usuń
  7. renulku, tyś się na mnie uwzięła. ledwo przebrnęłam przez drugi rząd przysięgając że nieprzymuszona do tego wzoru nie wrócę (no nie leży mi, nie wiem czemu) a ty trzecim mnie zastrzeliwujesz ;)
    no nic, idę dziubdziać i ufać w twój osąd artystyczny ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to masz pecha bo ja ten rządek uwielbiam i wplatam go wszędzie, chyba nie mam serwetki bez niego :)))))

      Usuń
  8. Renulku, ja dzis odkrylam ze zaczelas serwetke po poludniu i postanowilam dolaczyc a Ty juz nastepny rzadek :) aaa bede dzialac ale w swoim tempie. To ,moj pierwszy taki duuuzy projekt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evitad skąd wiesz, że to duży projekt - nigdzie nie napisałam, ze będzie duży :P
      no ale nie napisałam, ze będzie mały :D

      życzę cierpliwości i swoje tempo jak najbardziej jest wskazane :) pozdrawiam!

      Usuń
  9. A ja tradycyjnie się pogapię i poprzeszkadzam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja kocham Twoje przeszkadzajki :))))))

      Usuń
    2. Ja też je lubię!
      Ale nie miałabym nic przeciwko temu, żebyś przeszkadzała nie tylko się gapiąc, ale i plącząc razem z nami te supełki :)))

      Usuń
    3. Alu niestety już wiem, że nawet najpiękniejsza serwetka nie skusi Koroneczki do złapania za czółenka :D

      Usuń
    4. Oj, niezbadane są wyroki boskie! Póki żyjemy, nigdy nic nie wiadomo. ;)

      Ale na razie będzie samo przeszkadzanie. O! Chrupki sobie w misce przyniosłam i kruszyć będę. ;p

      Usuń
    5. co komentarz to inaczej wyglądasz ;>

      bżżżżżżżż - odkurzyłam :P

      Usuń
  10. dopiero zaczęłam drugi rząd, a tu mam już trzeci. Trzeba zakasać rękawy i do roboty :D Mam nadzieję, że tym razem będę na bieżąco nie tak jak ostatnio :D Obudziłam się jak większość miała już koniec :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tym razem to ja mogę mieć tyły więc nic się nie martw :D

      Usuń
  11. Your doily is so very pretty! I love all the little flowers!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diane :D I love too all the little flowers :D

      Usuń
  12. Ta serwetka jest śliczna, ciekawa jestem, co to będzie dalej! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy12/9/12 21:28

    Poprzednią srewetę skończyłam chyba dobry miesiąc później niż Ty... A tą chyba ZACZNĘ dobry miesiąc później niż Ty! Mam "zaległe" dwie duże poduszki "krzyżykowe", a że to mają być prezenty, to muszę najpierw je wykończyć, zanim wezmę się za czółenka dla siebie... Widzisz? Gdybyś zaczęła wcześniej zaplanowałabym Twoją serwetę, zamiast którejś poduszki, a tak? Początek prześliczny - już mnie palce swędzą, i na "krzyżyki" patrzeć nie mogę! :) Dalillah

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dalillah - co się odwlecze to nie uciecze :))) przynajmniej będziesz miała co robić po skończeniu poduszek :D

      Usuń
  14. A ja dziś przecięłam nożem lewego kciuka i właśnie kombinuję jak tu go zabezpieczyć by trzeciego rzędu nie pomacał...hm...

    OdpowiedzUsuń
  15. Dlaczego moja serwetka wychodzi taka "rzadka" ?
    http://paillette-sylwusiek.blogspot.com/ a u Renulka jest "gęsta"...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to podstawowy błąd który wszyscy na początku nauki robią, za słabo ściągasz łuczki, trzeba supełki na łuczkach bardziej ścieśniać. kółeczko jak ciasno nie zaciągniesz to nie wyjdzie kółeczko więc mimowolnie zaciska się go od razu mocno natomiast łuczki - wydaje się, że mogą być luźno - niestety nie!! łuczki muszą być tak samo ściśle ściągnięte jak kółeczka. to niestety trzeba poćwiczyć.

      Usuń
  16. Dziękuję za odpowiedź. Nie jestem początkująca, frywolitkuję z przerwami od ponad 10 lat... Niestety mój "nauczyciel" już nie żyje, więc nie miałam kogo zapytać. Postaram się mocniej zaciągać łuczki (elementy przejścia). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że z Twoim palcem jest już lepiej bo z bolącym paluchem ciężko Ci będzie mocniej zaciągać łuczki :)
      pozdrawiam i życzę zdrowia :)

      Usuń
  17. Serwetka zaczęta, rządek trzeci skończony jjuuuupppiii :)
    Czekam na ciąg dalszy. Dzięki Ci Renulku za te wspólne supłanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj Effcia, a można gdzieś zobaczyć Twoją serwetkę? bo na Twoich blogach na nią nie trafiłam. mam nadzieję, że się pochwalisz ;-)

      Usuń
    2. Myślę że jak znajdę chwilkę to wstawię na maranciakach, swojego bloga niestety nie posiadam, a ponieważ mam spporo zaległych prac, wiec muszę zawitać na forum i sie pochwalić :). Pozdrawiam

      Usuń
  18. Anonimowy17/9/12 14:29

    Witaj Renulko! i wszystkie osoby supłające. Miło będzie mi supłać w grupie. Frywolitką zafascynowałam się w czerwcu i od tego czasu samotne"cwiczenia", później z pomoca filmików. Trafiłam tutaj z czego się bardzo cieszę. Super strona i fantastyczna prowadzaca Renulka. dzięki. kaja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj Kaja, cieszę się, że dołączyłaś, załóż bloga i chwal się postepami :)

      Usuń
  19. Witam gospodynię i wszystkich zafrywolitkowanych :)
    Ja podobnie jak moja przedmówczyni moją przygodę z frywolitkami zaczęłam dopiero w tym roku. Początkowo na igle, a obecnie na czółenkach.
    Zafascynowały mnie koszulki na pisanki i od tego się zaczęło. Później były małe serwetki i troszkę większe. Kiedy zobaczyłam początkowe rzędy najnowszej serwetki Renulka on-line, to nie zdołałam się oprzeć i postanowiłam supłać z Wami. Efekty można podejrzeć na moim fotoblogu:
    www.friendbracelets.fbl.pl
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie i liczę na miłą wspólną zabawę. Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu byłam, widziałam i podziwiam!!!

      Usuń
    2. Dziękuję, ale to raczej ja podziwiam Twoją twórczą pracę. W życiu nie wymyśliłam ani jednego rządka do serwetki, a co dopiero całej serwety!
      Moja praca jest tylko odtwórcza i nie ma w nie co podziwiać, a to że uda mi się osiągnąć ładny efekt końcowy świadczy tylko o tym, że wybrałam ładny wzór :)

      Usuń
    3. Kasiu jesteś zbyt skromna ;) uważam, że masz talent i zdania nie zmienię :D a wzory, no cóż - jeszcze krótko robisz ale po jakimś czasie sama zobaczysz, że zaczną Ci się kłębić w głowie ;-)

      Usuń
    4. właśnie skuszona opinią renulka weszłam - wow, ależ masz talent do dziubania rzeczy, kobieto! <3

      Usuń
    5. Dziękuję bardzo za miłe słowa :)

      Usuń
  20. Pomyślałam sobie, że bardzo ciekawie wyglądałaby serwetka złożona wyłącznie z tych motywów :) Myślałam nawet, żeby spróbować, ale jestem kompletnym beztalenciem, jeśli chodzi o projektowanie wzorów i nie miałabym pojęcia, ile i gdzie słupków dodawać, żeby nie zwinęła mi się w rurkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzidka pomyśle o tym - noooo to byłoby wyzwanie :D

      Usuń
  21. tup tup tup - 11 dni właśnie mija! nawet ja ze swoją niechęcią do wzoru zdążyłam skończyć ;>

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy26/9/12 18:48

    Renulek, szukam i szukam jakiegoś kontaktu bezpośredniego na Twoim blogu do Ciebie, ale nie mogę znaleźć ;) Czy mogę prosić o kontakt na papavero(at)papavero.pl Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Renulku, wzięłam pod uwagę Twoje troski o mój wybór nici i postanowiłam zacząć serwetkę od początku wykorzystując nici Zefir 20 Ariadny. Właśnie skończyłam trzeci rząd i z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy serwetki.
    Jeśli chodzi o pomysł Dzidki, to również się pod nim podpisuję (no chyba, że jest już za późno i zastrzelisz nas innym równie pięknym motywem:).
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się ciesze, że nie wzięłaś tego jako krytykę ;-) i cieszę się, że jednak zmieniłaś nici.
      z pomysłem Dzidki jeszcze poczekam bo to raczej będzie w formie eksperymentu :D
      a tutaj szykuję Wam kolejny pracochłonny rządek ale najpierw muszę go sama przerobić bo miałam ostatnio "niewielkie" perypetie z nim więc proszę o cierpliwość :)

      Usuń
    2. No to teraz się wystraszyłam, bo skoro Ty miałaś z czymś perypetie, to czy my podołamy?

      Usuń
    3. spokojnie podołacie bo wzor prosty tylko jakoś źle wyliczyłam ilość supełków i robię od nowa :D

      Usuń
    4. Jako, że jestem programistką (w dodatku taką, która zakochała się we frywolitkach), to od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie napisanie programu do projektowania wzorów frywolitkowych (a może już jest taki program, tylko jeszcze o nim nie wiem:).
      Wzór serwetki, naszyjnika itp. komponowało by się za pomocą zdefiniowanych wcześniej elementów (kółek, łuczków, koniczynek, kwiatków itp. itd).
      Elementy można by było powiększać i pomniejszać, a podczas tej operacji słupki same by się dodawały lub odejmowały. Mając gotowy wzór program mógłby nam podać długość nici potrzebnej do wykonania rządku. Jak Wam się widzi taki pomysł?

      Usuń
    5. pomysł niezły tylko hmmm... czy ja bym korzytała z takiego programu? :D
      jak myślisz?
      tą serwetkę robię już trzeci raz od zera :D i wiesz ile mam z tego radochy? :D

      Usuń
    6. Też się nad tym zastanawiam, kto miałby korzystać z tego programu. Wydaje mi się, że takie osoby jak Ty, które tworzą coś z niczego, wolą robić to namacalnie poprzez próbne supłanie, a takie osoby jak ja zamiast tworzyć wolą dziergać z gotowych wzorów, których jest całe mnóstwo w internecie i jedyny problem, to taki, który wzór wybrać. Czyli wychodzi na to, że byłby to mój kolejny niepotrzebny program. Idę w takim razie coś posupłać :)

      Usuń
    7. ej, ja bym korzystała! bo mam zerowe umiejętności rysownicze, często mam pomysł na coś, ale zniechęcona tym jak to wygląda na kartce go nie realizuję... piszpiszpisz proszę, zrobię ci naleśniki na zachętę? :D

      Usuń
    8. Kate, ależ mi zaimponowałaś!
      Ja też jestem zapaloną frywoliciarą po polibudzie i chętnie, nawet bardzo, baaardzo chętnie przetestowałabym taki programik :)))
      Mam świadomość, że w zależności od siły zaciągania supełków, długości pikotek i takie tam... ilość nici wychodzi różna. Ale szacowanie potrzeb już jest fajnym bajerem.
      Naprawdę chętnie wzięłabym się za testowanie takiego programiku :)

      Usuń
    9. Kate, ja też bardzo chetnie skorzystałabym z takiego programu. Mam problemy z rozliczaniem wzoru. To byłby świetny program :)

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Renulek aquí le dejo el link de la foto de mi paño terminado, estaré pronto empezando el nuevo.
    http://mamatejedora-tattingfrivolite.blogspot.com/2012/09/aqui-esta-el-link-del-blog-de.html
    Saludos
    Irma

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem ciekawa, jak ten wzór będzie mi wychodził z różnych nitek, więc na razie supłam dwie wersje. Póki co wszystko się układa :-)
    Czekam z utęsknieniem na następny rządek!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ufff zdążyłam :D Trzeci rządek ukończony, obfotografowany i wystawiony na widok publiczny. Przyznam, że takie dłuższe przerwy pomiędzy kolejnymi rządkami bardzo mi odpowiadają :D Pozdrawiam
    Orin

    OdpowiedzUsuń
  28. Dantatter told me to come here to see this doily! - but I would like to ask you about your earlier, "Honey napkin". It's very beautiful, could you possibly give the date for the first part? - I have been trying to find it, to see where it begins, but I don't read Polish, and it's very hard for me to navigate your blog! I can see that there are 18 rows, and I have gone right back to 2011, trying to find it!
    Thank you so much - your work is beautiful.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Maureen,
      all parts of the napkin:
      http://renulek.blogspot.com/search/label/serwetka%20miodowa%20-%20on%20line

      and first part is here:
      http://renulek.blogspot.com/2011/09/frywolitkowa-serwetka-miodowa-cz1.html

      hags
      Renulek

      Usuń
  29. Tak sobie czytam i czytam... Kate (friendbracelets), jeśli ten program nadawałby się do ładnego zapisywania wzorów, które mam w głowie, to ja bym się na niego pisała! Byle było mnie na niego stać. :)

    A poza tym to cu tu tak cicho? Gdzie kolejne rządki? Hę? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...kolejne rządki są w głowie... tylko ten czas jakiś taki... nie jest z gumy niestety :(

      Usuń
    2. Wiesz, ile w tej chwili osób czytających te słowa, ma ochotę zajrzeć Ci pod czaszkę? Hi, hi!

      Usuń
    3. już niedługo, jeszcze może jeden weekend i będę prawie na bieżąco...
      nie tnijcie mnieeeee!!!!!!!!

      Usuń
    4. Ciąć Renulka nie pozwolimy! Ale może jakiś skaner podczaszkwy się może znaleźć. ;)

      Usuń
  30. Thank you! - I was able to follow all the parts in the correct order - it's a very beautiful piece!

    OdpowiedzUsuń
  31. a ja czekam na 4 rząd, żeby zrobić 3, bo postanowiłam zrobić taką, ale bezpikotkową ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jestem zafascynowana tą serwetką,robiło mi się ciężko bo ja nie dawno nauczyłam się supłać.Myślę że dam radę robić dalej.Czekam z niecierpliwością na następne rządki.Pozdrawiam Grazyna
    http://zaczarowanaigielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Finally got around to tatting this as far as it goes. FUN! Thanks. I am awaiting the next bit with eagerness!

    I have posted my progress to date on tat-ology.com.
    Fox : ))

    OdpowiedzUsuń
  34. I have now finished this to date and am very excited to see what comes next! It is a fabulous design...

    http://www.tat-ology.com/2012/10/new-earrings-and-tat-long-update.html

    Fox : )

    OdpowiedzUsuń
  35. I forgot - THANK YOU!
    Fox : ))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...