czwartek, 12 września 2013

Oskar idzie do...


teraz będzie wreszcie o frywolitce a właściwie o Nagrodzie im. Oskara Kolberga

na początek co to jest:
Patronem ogólnopolskiej Nagrody „Za zasługi dla kultury ludowej jest  Oskar Kolberg - etnograf, folklorysta, kompozytor. Wybitny badacz kultury ludowej obszaru całej przedrozbiorowej Rzeczypospolitej.

Nagroda jego imienia ustanowiona została w 1974 roku. Honoruje ona dorobek i wyraża uznanie dla twórców, animatorów, naukowców, badaczy oraz instytucji i organizacji wspierających kulturę ludową. Nagradzano tych, którzy przekazują wiedzę o kulturze rodzimej, wskazują na jej bogactwo i różnorodność, dokumentują, chronią i zachowują dla przyszłości, organizują przedsięwzięcia artystyczne popularyzujące folklor i sztukę. (źródło:  muzeum-radom.pl - tam można poczytać więcej o tej nagrodzie)

W tym roku  Oskarem została uhonorowana między innymi moja nauczycielka frywolitki Pani Eugenia Wieczorek. tu można poczytać KLIK KLIK
Nagrody będą wręczone dopiero w październiku b.r. ale już ogromnie się cieszę razem z Panią Eugenią.

Postanowiłam, że ja również wręczę Pani Eugenii medal - może duuuuużo skromniejszy ale jakże cenny i dla Niej i dla mnie. Spotkałyśmy się jak co roku w sierpniu na Rynku w Krakowie na corocznych Targach Sztuki Ludowej.

z lewej strony medal zrobiony wg wzoru Pani Eugenii - na tym wzorze własnie uczyła mnie frywolitki, a z prawej strony moja pierwsza serwetka zrobiona 9 lat temu pod czujnym okiem Pani Eugenii.

Moja nauczycielka stwierdziła, że przez ten czas zrobiłam spore postępy :)







22 komentarze:

  1. Medal od Ciebie widziałam osobiście,bo pani Eugenia mi go pokazała i była z niego bardzo zadowolona-jest piękny.Nagrody pani Eugenii oczywiście pogratulowałam -całkowicie zasłużenie ja otrzymała to mistrzyni w swoim fachu.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawdziwa mistrzyni - chociaż sama o sobie nigdy by tak nie powiedziała ;-)

      Usuń
  2. A nawet bardzo duży. :)))

    Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda że nie znam Pani Eugenii, ani jej prac. Dla mnie Ty jesteś taką "Panią Eugenią", bo od Ciebie najwięcej się nauczyłam :)
    To jak mówisz 9 lat i też dojdę do wprawy? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś, bardzo mi miło czytać takie słowa ale do Pani Eugenii to mi baaaaaardzo daleko :)
      ale mimo wszystko ogromnie się cieszę, że choć trochę mogłam Ci pomóc w nauce tej pięknej sztuki :)

      Usuń
  4. Też sobie zachowałam swoją pierwszą frywolitkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubię czasem na nią patrzeć, żeby się podbudować :D

      Usuń
  5. What a wonderful honor for her! and such a lovely medal you made.
    I wish I had had a 'Mrs. Eugenia' when I started to learn..... but I had all the other wonderful tatters on the web to help me out with struggles! Thanks!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. it's true! I'm very lucky that I met Mrs. Eugenia
      hugs:)

      Usuń
  6. very nice, fun to look back on the beginnings!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomysłowy medal!
    Wzruszający... :)

    Nie było mi dotąd dane podziwiać prac Pani Eugenii na żywo, ale bardzo podziwiam ją i jej prace dzięki fotografiom.
    Co roku przesyłam jej gratulacje i pozdrowienia przez kolegę z Krakowa, który co roku odwiedza krakowski Rynek i Panią Eugenię :)

    Swoją drogą - szczęściara z Ciebie, że od razu trafiłaś na TAKĄ nauczycielkę :) A z Pani Eugenii, że ma TAKĄ uczennicę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli ten kolega ma imię zaczynające się na literę "A" to wiem o nim bo mi Pani Eugenia o Nim mówiła :)))))

      Usuń
    2. Panią Eugenię trudno ominąć bo jest po prostu szczerą, ciepłą i przemiłą osobą :)

      Usuń
  8. Pani Eugenia ma prawdziwy talent. Niestety nie miałam okazji jej spotkać, choć mieszkam teraz tylko kilkanaście kilometrów od niej. Szkoda, że w Jarocine nie ma spotkań frywolitkowych i tak mało robi się dla popularyzowania rękodzieła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Medal dla Pani Eugenii piękny! Pewnie się wzruszyła...

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratulacje dla Panii Eugenii i dla Ciebie, żeś taka dzielna Uczennica :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...