środa, 11 kwietnia 2018

jak zrobić frywolitkowe cebulki cz.1


Wiele miałam próśb o wytłumaczenie jak robię frywolitkowe cebulki. Zapraszam zatem na lekcję "jak zrobić cebulki".
Aby zrobić frywolitkowe cebulki potrzebujemy dwa czółenka.

Cebulki zaczynamy od kółeczka - ja tu pokazuję trzecią z kolei ale pierwszą robimy dokładnie tak samo.
Robimy kółeczko - będzie to środek cebulki  10 supełków - mały pikotek -10 supełków. zamykamy kółeczko.


odwracamy robótkę i zaczynamy robić łuczek 

łuczek składa się z 8 supełków, pikotek ozdobny, 2 supełki, pikotek ozdobny, 2 supełki, pikotek ozdobny i dwa supełki. 
 pozrobieniu łuczka nitkę z osnowy - czyli z dolnego czółenka przeciągamy przez pikotek na szczycie pierwszego kółeczka i przekładamy przez pętelkę dolne czółenko, zaciskamy.
teraz - zależy od wzoru który robimy, możemy od razu przejść do łuczka po prawej stronie kółeczka ale ja akurat wymyśliłam sobie, że zrobimy jeszcze kółeczko na szczycie cebulki.
Nie odwracamy robótki.  Zmieniamy czółenko i robimy górne kółeczko drugim czółenkiem. w moim przypadku jest to 6 supełków - pikotek i 6 supełków - zamykamy kółeczko.


 

 i żeby zrobić łuczek znowu zmieniamy czółenko - nie odwracając robótki. robimy łuczek 2 supełki, pikotek - 2 supełki - pikotek - 2 supełki - pikotek - 8 supełków

 teraz łączymy łuczek z dolną częścią pierwszego kółeczka robimy to za pomocą nitki z dolnego czółenka czyli z tego którym właśnie pracowaliśmy. przeciągamy pętelkę przez którąś z nitek z dolnej części pierwszego kółeczka...


 przekładamy czółenko i zaciskamy.
 mamy cebulkę gotową...
 teraz aby zrobić dolny łuczek - odwracamy robótkę, zmieniamy czółenko i przerabiamy łuczek
łuczek składa się z 10 supełków - pikotka - 10 supełków. 

Po zrobieniu łuczka możemy zacząć kolejną cebulkę nie odwracając robótki - zmieniając  tylko czółenko na górne.

na bazie tych cebulek powstało to jajeczko :-)


22 komentarze:

  1. Bardzo ładne. zawsze chciałam się nauczyć robić frywolitki ale nic mi z tego nie wychodzi.Podziwiam zawsze osoby które to robią i ich dzieła sztuki.Super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo prosty opis, łatwy do zrobienia.
    Śliczne jajeczko z cebulkowym wzorem.
    Nawet nie wiedziałam że tak nazywa się.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Very lovely directions and clear :) Your eggs always look good!

    OdpowiedzUsuń
  4. Such beautiful work! Your explanation is wonderfully clear although using google translate does make it quite funny too!

    OdpowiedzUsuń
  5. Thank you, thank you! I can now see how you make those beautiful onion rings!
    When I would try mine always twisted and tried to turn, they would not lay flat.
    I can see with your example that I have been using the wrong thread to make the first bulb,the center bulb. No wonder everything was whacky.
    You make such good examples and instructions, very good very clear and understandable through google translate.
    Thank you so much for the hard work that you do.

    OdpowiedzUsuń
  6. My words are different are posting, hope you understand what I mean.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wytłumaczone. Ja dopiero jestem na 9 rzędzie wiosny 2018 także skorzystam z lekcji bo jestem przed cebulkami 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Wiośnie2018 cebulki są na łuczku - to też wytłumaczę, w drugiej części, może mi się uda w ten piątek :-)

      Usuń
  8. Ah! Thank you so much for this! There are times where I cannot wrap my brain around the design!

    OdpowiedzUsuń
  9. Спасибо большое за такой подробный МК. Так просто и понятно.👍💕

    OdpowiedzUsuń
  10. Reniu fajnie opisalas i pokazałas na zdjęciach. Ja opisalam dziewczynom pod Wiosna 2018 na fb Napisałam że nie zmieniamy czółenka po łuczku przed cebulką. Ale to dlatego że w Wiosnie jest na łuczku wypukłym. Tu na łuczkach wklęsłych. Pozdrawiam serdecznie. Kazia M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaziu ja to opisywałam już dawno, jeszcze przed wiosną2018 i cebulki na łuczku też mam opracowane, jutro je opublikuję bo dziś kolejny rządek ;-)

      Usuń
    2. Rozumiem. Dziękuję za wkład pracy. Ale tu chciałam Cię poinformować. Wiosną kolejna jak zwykle urocza

      Usuń
  11. Gracias es muy bello y una explicación perfecta

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...