sobota, 29 kwietnia 2017

Serwetka "Arabeska"

 Parę lat temu zrobiłam serwetkę, która tak się spodobała, że ciągle dostawałam prośby o jej rozpisanie. Było to o tyle trudne, że była to moja pierwsza podłużna serwetka - nie mając doświadczenia w takich kształtach zrobiłam ją lekko niesymetryczną i ciężko było ją rozpisać. Musiałam ją zrobić po raz drugi - tym razem już tak zmodyfikowaną aby można ją było rozpisać.

Dlatego serwetka opisana przeze mnie różni się dokładnie o jedno kółeczko od oryginału, mam nadzieję, że nie będzie to dla Was duża różnica ;-)

Muszę Was uprzedzić, że wykonanie serwetki jest trudne. Schemat jest przeznaczony dla osób które bardzo dobrze sobie radzą z frywolitką. Schemat zdecydowanie nie jest dla osób początkujących.
W tej serwetce bardzo ważne jest aby supełki na łuczkach były tak samo ciasno zaciśnięte jak w kółeczkach.
Dawno tego nie pisałam ale chyba znowu powinnam - Frywolitka jest techniką symetryczną i aby wychodziła równo, wszystkie supełki powinny być tak samo ciasno zaciśnięte i tak samo ciasno ułożone obok siebie. O ile w kółeczkach wychodzi nam to łatwo bo samo zaciśnięcie kółeczka powoduje że supełki są ciasno ułożone, to w łuczkach już nie jest tak łatwo - ciasne ułożenie supełków na łuczkach trzeba niestety wypracować. Starajcie się proszę bo wtedy frywolitki wychodzą po prostu idealne :-)

a Wracając do serwetki - długo była bezimienna - ale dzięki Ilonie Rutkowskiej dostała imię "Arabeska" - Ilonko bardzo dziękuję.


serwetka "ARABESKA" jest dostępna w sklepiku Etsy, lub bezpośrednio u mnie - zapraszam na maila :-)


https://www.etsy.com/listing/513978020/pdf-original-shuttle-tatting-pattern?ref=shop_home_active_1
 serdecznie zapraszam

obie serwetki razem :-)



nowa mniejsza "Arabeska" i jak? podoba się?



8 komentarzy:

  1. Arabesque is stunning! I will be going to your Etsy shop to purchase it right away!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, this is so pretty !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Those are stunning!!! Absolutely beautiful!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudna jest ta serwetka:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna serweta i z tego co widzę można ją zrobić w różnych rozmiarach, w zależności od ilości motywów wewnętrznych. Piękna. Chyba się skuszę, chociaż ostatnio obiecywałam sobie nie zaczynać dużych projektów (od kiedy wreszcie, niedawno skończyłam wiosnę 2015 :-) Piękny projekt. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Obie serwetki urokliwe. Podziwiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...