niedziela, 27 października 2019

Lampion frywolitkowy - na długie jesienne i zimowe wieczory


Po raz czwarty piszę tego posta, trzy poprzednie wywalił mi touchpad którego ani nie mogę wyłączyć ani odinstalować. Ten typ laptopa tak ma – niestety. No cóż… może tym razem się uda.

Lampiony – wiem, że je uwielbiacie tak jak ja, zwłaszcza teraz kiedy będą długie wieczory nadają nastrój i ocieplają wnętrze.
Można też takie lampioniki wykorzystać jako wazoniki do kwiatków



Do moich lampionów z frywolitką wykorzystuję słoiczki po jogurtach z „biedronki”. Zawsze było mi żal je wyrzucać i stąd ten pomysł.

Zdjęcie z gazetki promocyjnej „biedronka”

Koronkę na lampiony robiłam z aidy 20, ale i z lizbeth20 lub freccia 16 też powinna pasować. Gdyby koronka wychodziła Wam za szeroka możecie zmniejszyć ilość supełków na łuczkach a gdyby za wąska, musicie powiększyć ilość supełków na łuczkach. Lepiej przymierzać koronkę w trakcie robienia.
 
Jeśli zamierzacie wykorzystać lampion na zwykłe świeczki lub tzw. Tealight radzę zrobić koronkę nie wystającą poza słoiczek bo albo się osmali albo może nawet spalić.
Przygotowałam dla Was dwie wersje wykończenia koronki.
Oto pierwsza wersja, zaczynamy od podstawy:



Teraz robimy boki koronki – jak zauważycie wielkiej filozofii nie ma bo każdy rząd jest identyczny, poza końcowymi.

Jak widzicie koronka w tym lampionie wystaje nieco ponad słoiczek więc lepiej świeczki tam nie wkładać, ale doskonale sprawdzają się lampeczki LED na baterie. Ja swoje kupiłam w Pepco.


Jeśli zależy Wam na świeczkach to radzę wykończyć koronkę troszkę inaczej.W tym celu robimy pięć rzędów tak jak w pierwszym lampionie a szósty i siódmy już bez pikotek i nieco zmieniony. 


 Taki lampion podoba się nawet mojej kotce która właśnie zjada mi dekorację do tego zdjęcia 


Lampionik możecie udekorować wplatając w koronkę wstążkę, przyczepiając zawieszkę lub jakąś inną dekorację. 
Życzę Wam miłej zabawy w tworzeniu cudów.


37 komentarzy:

  1. Ależ wspaniałe są te lampiony z frywolitkową koronką, bardzo mi się podobają, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale czad te lampioniki. Podobają mi się bardzo i z pewnością je wysupłam. Bardzo dziękuję za ten wzór.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna ozdoba słoiczka no i biała frywolitka ☺️mój ulubiony kolor w takich pracach,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne, bardzo nastrojowe, takie jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Thankyou for the directions and tips on safety. This is very beautiful 💐

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne te lampioniki !Już nie wiem co mam robić te cudne sopelki od Ciebie czy takie lampioniki.Wiadomo osiołkowi w żłobie dano.... hi,hi Dzięki za schemat do lampioników.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Terrific idea! Thank you for sharing 😍

    OdpowiedzUsuń
  8. Nastrojowo się zrobiło <3 Od jutra lampiony się przydadzą, skoro ma być zimno i ponuro. Bardzo ładne!

    OdpowiedzUsuń
  9. I love these. very nice.

    OdpowiedzUsuń
  10. thx for sharing. This is lovely.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bellísimo gracias por compartir

    OdpowiedzUsuń
  12. Very beautiful lanterns!!! :) Thank you so much for sharing your pattern!!

    OdpowiedzUsuń
  13. super,a zastanawiałam się co zrobić z tych słoiczków mam ich cały karton,dziękjuę ci baaaaaaaardzo

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Reniu, u Ciebie jak zawsze same super rzeczy i schematy. Piszesz że robiłaś z aidy 20, można jeszcze gdzieś zakupić, szukałam już gdzie tylko mogłam i nie znalazłam. może w u Ciebie w Krakowie jeszcze gdzieś dostanę?
    Pozdrawiam Ania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to moje stare zapasy, muszę je wykończyć. polecam freccie16 bardzo podobna do aidy choć ciut miększa ale za to bielsza. kiedys pisałam o niej.

      Usuń
  15. Thank you for sharing my pattern. A friend of mine gets desserts in little glass jars like yours. She has been taking the empty jars to a charity shop but she said she will hold out a few so I can try your pattern.

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietny ;dziekuje za wzor :)
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  17. Renatko dziękuję za wzorek już jogurciki w biedrze zakupione dwa już zjedzone także będą lamioniki 😊

    OdpowiedzUsuń
  18. przepiękne lampioniki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...