poniedziałek, 3 października 2011

Łączenie elementów we frywolitce część 1

wiem, że niektórzy mają problemy z łączeniem elementów, głównie z przyłączaniem łuczków. w związku z tym postaram się Wam trochę wyjaśnić co i jak. może choć trochę Wam pomogę.


jak się okazało - ten środkowy element serwetki który robimy stał się dobrym przykładem na dwa różne przyłączenia łuczków.
w pierwszym środkowym kwiatuszku potrzebujemy czółenko i nitkę z kłębka - po prostu nawijamy nitkę na czółenko i nie odcinamy jej. Jeśli już odcięliśmy nitkę to radzimy sobie tak, że rozwijamy z czółenka odpowiednią ilość nici na łuczki czyli w tym elemencie będzie to około półtora metra  :D
rozpoczynamy od zrobienia kółeczka z pięcioma pikotkami co trzy supełki


nadal nie odcinamy nici - robimy pierwszy łuczek składający się z sześciu supełków

ponieważ ten łuczek chcemy przyłączyć do pikotka który znajduje się na dole to łączymy go dolną nitką - u nas jest to nitka z czółenka - tworzymy pętelkę wyciągając nitkę (tą od czółenka) przez pikotek...




i przez tą pętelkę przeciągamy czółenko



po przeciągnięciu czółenka, zaciskamy nitkę jak najbliżej supełków z łuczka



i robimy kolejny łuczek - nie robimy tutaj pikotka tylko pierwszy supełek robimy nieco luźniejszy, żebyśmy później przy dołączaniu kolejnego łuczka mogli tylko wbić szydełko do przeciągnięcia nitki.
zobaczcie, to nieskończony jeszcze element i kolejny łuczek przygotowany do przyłączenia



i łączymy dokładnie tak jak przy pierwszym łuczku - tworzymy pętelkę z nitki od czółenka i przeciągamy czółenko - zaciskamy nitkę i jest :)



To jest jeden sposób łączenia łuczków. na drugi sposób zapraszam jutro.

15 komentarzy:

  1. Tło w jedynie słuszym kolorze, pazurki takoż. Niam, niam, niam! I jakie instrukcje! Ho, ho, ho!










    A ja i tak nie będę robić serwetek! :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję. Tego mi było potrzeba. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Koroneczka pazurki już lekko wysłużone, właśnie szły pod zmywacz, ale nie wszystkie były takie barbiowe tylko co drugi :D pozostałe fioletowe :D
    ...a info o serwetce to żadna nowość:P

    Bożenka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co zrobić, kiedy ma się córeczkę ;) Wiem, bo też mam ;P
    Poza tym fiolet też jest jedynie słuszny :) Widać go nawet na jednej fotce!
    A ostatnio do łask wchodzi też turkus...

    Co do serwetek, to całe szczęście, że nie podzielasz pod tym względem upodobań Koroneczki. Wszystkie byśmy na tym straciły.
    Zachwyca mnie wszystko frywolitkowe, co jest starannie zrobione, ale tylko duże formy rzucają mnie na kolana.

    OdpowiedzUsuń
  5. turkus też mam :P a dla równowagi jutro zobaczycie zupełnie inny kolor na paznokciach :D

    OdpowiedzUsuń
  6. hmm może i ja kiedyś porwę się na serwetkę :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za cierpliwość i lekcję. Mi się udało i wyszło cudnie (zdjęcie wrzuciłam), ale na pewno przyda się nie tylko mi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zauroczona frywolitkami i wszelkimi cudami, które robisz.Ja dopiero zaczęłam jakieś tam pierwsze próby frywolitki igłowej.Ale mam nadzieję,że kiedyś też uda mis ie wyczarować takie cuda.Dodałam twój blog do obserwowanych.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam.Bardzo mi się podobają te serweteczki ,ale gdzie znajdę opis frywolitkowania ,od czego mam zacząć.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy polecam forum http://maranciaki.pl/forum/viewforum.php?f=32&sid=1e2274ec7f856628f98eccbd8e08049b
    pomagałam tam w tworzeniu działu frywolitkowego i wiem, że można tam znaleźć wiele pomocnych linków, filmików i wzorów.

    OdpowiedzUsuń
  11. może bardzo nie w temacie ...choć serweta mi się podoba i sama podejmę się produkcji takowej jak tylko czas mi pozwoli bo jest cuuuuuuudna. natomiast może ktoś wie jak zrobić na igle "bare thread" jedyny film na youtube jest dla mnie niezrozumiały :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za instruktaż, bo mi jakoś nigdy dobrze nie wychodziły te piętrowe konstrukcje z łańcuszków, a teraz już wiem, że robiłam je niepoprawnie :( Ale, od teraz obiecuję poprawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogromnie się cieszę Aniu, że mogłam pomóc :)

      Usuń
  13. A jak zrobić te łuczki igłą? znaczy jak je łączyć ? mogłabym prosić o jakąś zrozumiałą instrukcję ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...